2018. március 4., vasárnap

Vény nélkül...

Rezidensek érkeztek a klinikára. George, Danielt bízta meg, hogy mentorálja a két fiatal orvostanoncot. Daniel örült a feladatnak, szívesen átadja tudását leendők kollégáinak.
 - Mikor jön már a Prof ? Mit játszol?
- Nyugi, mindjárt itt lesz!
- Te tudod ki lesz a mentorunk?
- Nem. Hallottam olyasmit, hogy az a doki az egyetemről, aki előadást szokott tartani, a csajok ismerik, ők mondták.
- Te voltál az előadásain?
-Nem.
-Én sem.
- Szép napot, uraim! - Nyitott be George az orvosiba. - Dr Petrov is hamarosan itt lesz.

- Itt is van! Hagy mutassam be kórházunk vezető orvosát, Dr Daniel Petrov sebész főorvos.
 - Üdvözlöm önöket! - Köszönt Daniel az ifjaknak.
 - Patrik vagyok, Dr úr!
 -Én pedig, Gellért vagyok!

 Daniel elmondott pár dolgot a rezidenseknek.
-Kórházunk híres a magas színvonaláról. Mivel még nem ismerem magukat, nem tudom mit tudnak és mit nem, így nem engedem betegek közelébe önöket. Először ismerkedünk.
 -Patrik, magának festve van a haja?
- Igen, de ez, hogy jön ide?
- Nem mondtam, hogy lehet kérdezni. Holnapra az eredeti hajszínével szeretném látni! Ne értsen félre, nincs bajom azzal, ha egy férfi befesteti a haját, de ez a borzalmas csokoládé szín...
 -Most mennem kell, van még egy nehéz műtétem ma. Járják körbe a klinikát, tanulják meg mi hol van. Holnap találkozunk! Patrik , maga pedig jelentkezzen be a fodrászhoz!
-A barátnőm fodrász, Dr úr.
-Remek, akkor tartsanak egy gyertyafényes, romantikus fodrászkodást. Na most lehet kérdezni! Ha nincs semmi, akkor viszlát holnap!

 -Te érted ezt? Mi baja a hajammal?
-Nem tudom. Azt hittem az enyémbe fog belekötni.

Másnap a fiúk időben érkeztek. Patrik inkább bekötötte a fejét egy kendővel, mert bizony még nem a saját hajszíne virít a fején.
- Mond csak Gellért, nagyon látszik?
- Hááát...
 - Jó reggelt! Hoztam maguknak steril ruhát, megyünk az intenzívre. De előtte szeretném látni, hogy tudnak bemosakodni. Közben feltennék pár kérdést  maguknak.
Patrik, tegnap nem voltam érthető? Jöjjön ide és vegye le a kendőt a fejéről!
-Te jó ég!- Kiáltott fel Daniel.
-Ez meg mi? Maga teljesen hülyének néz?
-Meg tudom magyarázni.
-Hallgatom.
-A hidrogén a hibás. Elsőre rózsaszín lett, majd holnap, de a barátnőm azt mondta, hogy le fog peregni a hajam.
-Lehet, hogy jobb is lenne. Vegye vissza a kendőt és menjen haza!

 -Ki fog rúgni!
- Nyugi Patrik, holnap már szőke lesz a hajad!



Másnap reggel egy üzenet várta a fiúkat.
A hütőben találnak egy fehér dobozt, benn két darab húst. Mutassák be rajta az öltéstípusokat. Amint lesz időm jövök. Jó munkát! 
Üdvözlettel: Dr Petrov

 -Ú ,de éhes lettem. Süssük meg! Egyébként tök jó a hajad!
- Remélem Petrovnak is tetszeni fog. Szerintem inkább varrjunk, mert rám már úgyis pikkel.
- Oké, te varrsz én sütök, láttam ott bent egy főzőlapot.
- Te tudod, Gellért! De tuti balhé lesz belőle.
- Hát lehet, akkor csak vágok belőle egy-egy szeletet, észre sem fogja venni.
Gellért főzőcskézett, Patrik pedig szorgalmasan öltögetett.
- Kész vagyok! De jó illata van. Csak nincs semmi fűszer, sót sem találtam.
- Te, Gellért, az infúziós sóoldatra gondoltál?
- Szuper ötlet!
Azzal a fiúk eszegetni kezdtek.
 Daniel is megérkezett!
- Jó étvágyat! Mondják, hogy nem az van amire gondolok! Ugye nem a húst sütötték meg, amit én hoztam maguknak?
- De, igen! Abból vágtam két szeletet. - Vallotta be Gellért.
- Gratulálok! Honnan tudta, hogy ehető és, hogy nem a patológiáról hoztam! -Hőbörgött Daniel.
- Mielőtt elhánynák magukat. A húst, reggel vettem, ehető. Legalább a varrás készen van Gellért hentes és Patrik mészáros?
- Igen, Dr úr!

 -Rendben, megnézném. Oké, van itt minden, egyszerű csomós öltés, Allgöwer szerinti varrat, Donati öltés...
-Patrik, milyen eszközöket használt?
-Egyenes és ívelt tűt, tűfogót és fonalvezetőt.
-Gellért, mivel varrunk ideget?
-Nem felszívódó monofil fonal és szövetragasztó.
-Patrik, bőrt mivel varrunk?
-Szintetikus fonal, fémkapocs.
-És miből készül a fémkapocs?
-Titánium! - Vágták rá a srácok egyszerre.
-Rendben. Látom Patrik hatott a hidrogén! Gellért fiam, talál a fiókba egy nullásgépet, állítsa fél centire és fodrászolja meg a kollégát, mert, ha én teszem meg, kopasz lesz.
 Gellért nekilátott a hajvágásnak.

 -Még így sincs túl bizalomgerjesztő külseje. Kösse vissza a kendőt a fejére és kezdje el növeszteni a haját.
 -Viszlát, uraim! Ma már nem szeretném magukat látni!


4 megjegyzés:

  1. Humoros lett ez a rész, nem is tudom, az ifjakat sajnáljam jobban, vagy Danielt :D Alig várom a folytatást! :)

    VálaszTörlés
  2. Jót röhögtem én is. Igaz a hús sütögetésnél azt vártam, hogy kiderül valamely emberi szerv lesz. Ennek a fiúnak ezerféleképp változik a haja. Wz most 3 különböző baba?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy nevettél rajta! Nem három különböző baba, hanem négy, persze csak viccelek. Egy babával fotóztam. Három parókája van, szőke, barna, rózsaszín. Az eredeti haja pedig a rövid szőke.

      Törlés