2016. március 30., szerda

Itt a tavasz

Nagyon szeretem a tavaszt!  Olyan szépek a virágzó fák, nemsokára lehet bennük gyönyörködni!  Nálunk a kertben,  még csak a mandulafa pompázik a rengeteg virágtól.
Nemrégiben sok-sok virágot horgoltam egy fotó kedvéért. Méghozzá pici rózsákat és pár levelet.



 Most pont jól jönnek tavaszi fácskáknak. A rózsákat nagyon egyszerű meghorgolni.
Le is írom nektek, hogyan készül. 
18+1 láncszemből álló kezdősort készítünk.
Első sor: egy láncszem (lsz) kimarad, a többibe egy-egy rövidpálcát(rp) horgolunk. 
Második sor: 4 lsz,  2 rp kimarad, a harmadikba 1 rp-át horgolunk, ismét 4 lsz, 2 rp kimarad. . . ismételjük a sor végéig.
Harmadik sor: minden 4 lsz-es ívbe, 1rp+6 egyráhajtásos pálca (erp)+1 rp, ha elértünk a sor végére, készen is van a rózsánk, már csak össze kell varrni rózsaformájúvá. 
És akkor lássuk, mihez is készültek a rózsák. 
Csipkerózsika a színpadon.
Egy fotókiállításra készült a fotó, Bambuc hirdette a facebook-on. A rózsák pedig a díszlethez kellettek. Sok fotót készítettem, mire sikerült eltalálni a megfelelőt, sokat elrontottam. Próbafotók:
Egy kis lejárópróba. Hercegünk csizma nélkül. Erről a fotóról sok színházi emlékem felszínre tört. Évekig játszottam színházban,  de ez a poszt most nem erről szól. 

Ezen a fotón jól látszik a kartonon a felirat. 
Itt pedig lemaradtak a nézők. 
A színpad évekkel ezelőtt készült, de nem csak egy, több is, a függönyt le lehet engedni és járások is vannak , van forgószínpad is ,majd egyszer bemutatom az egészet.

3 megjegyzés:

  1. Ezek a rózsák nagyon szépek! És a fotók is nagyon szépek! Ügyi vagy!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ügyesen megoldottad hosszú távra a virágokat, mert így többször is felhasználhatóak, nem hervadnak el! És köszönöm a készítés leírását, meg fogom én is csinálni (előbb-utóbb...)

    VálaszTörlés
  3. Látod, a virágokat eddig nem is néztem meg ilyen alaposan. Pedig milyen szépek!
    Nagyon örülük hogy megosztottad a próbaképeket, mert a kész fotón látszott hogy meg van tervezve és nem csak véletlenül lőtted.

    VálaszTörlés